Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter...

Nu har jag varit ledig i 6 dagar ( om man räknar bort helgen ) jag har fortfarande inget jobb och väntar på att diverse arbetsgivare skall skicka tider om intervjuer, ska till arbetsförnedringen, oj arbetsförmedlingen menar jag den 9:e september och snacka med en tjej om vad jag vill göra. Känns inte som att det kommer att ge ett piss, dock så får man typ 60 spänns ersättning om dagen för att göra det där, så om jag inte har ett jobb tills dess kommer de vara ngt iaf. Läste lite på nätet igår om att jobba i Norge, känns som att många har det som ett mål eller vad man ska säga. Tydligen kan man få ut ca 24 000:- efter skatt om man jobbar med att rensa fisk, men det är tydligen sjuuukt svårt att få jobb since alla vill jobba som de typ... Sen ere många som vill jobba på oljeplattform för man tjänar bra, men kollade upp det där igår och dem tar näst intill BARA in civilingenjörer... Tydligen något man kan tjäna sjuka pengar på är att bli "rostborttagare" hette det tror jag, då tar man bort rost ifrån bilar och svetsar dit ny plåt typ. Dock snubben som tipsade om detta sa att det var det äckligast tråkiga jobbet man någonsin kunde jobba med + att det är sjukt slitigt..!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0