Fallskärmarn!

Idag gjorde jag det, idag hoppade jag fallskärm! Vi skulle egentligen hoppat i Norrtälje men det blev vid Skavsta istället, vilket var lite segare eftersom det tog typ 2 h att åka bil dit men ändå fett värt det! Vi skulle hoppa ifrån 2000 meters höjd men det blev 3000 istället vilket var mycket bättre since vi fick falla fritt mycket längre tid! Vi vecklade ut fallskärmen vid 1.5 k höjd och själva hoppet tog sammanlagt ca 5 minuter var av ca 1 minut var fritt fall.

Det var fan den sjukaste sköna känslan man kan tänka sig, vi satt i planet i ca 20 minuter innan vi nådde höjden sen gick vi ut mot kanten och tittade ut bland molnen varpå man känner luftmotståndet som ett slag i nyllet (lite överdrivet), sen kastade vi oss ut och gjorde en bakåtvolt sen föll vi fritt från 3000 METERS HÖJD!!! Got damn vad det var nice asså! Man fick ha rätt snygg mössa också som ni kommer få se i bilderna jag postar!



Här är jag helt upp gearad och reda för att hoppa!



Och den gudomligt snygga mössan åkte på!



På väg till start banan ( man ser inte texten jag skrev, men det står typ bara "på väg" så.. )



Här lyfter vi!


Där är när vi är uppe i luften!



Fällt ner landningsställen (benen)



Ut med tungan och koncentrerad till 1000!



På väg hem trötta!

Man hade kunnat få sjävla hoppet filmat av en snubbe, men det kostade 700 spänn extra plus att han var så pass bakis att han sa att han inte skulle kunna leverera så det sket vi i, det blev lite sköna bilder iaf!

/SJ



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej Johan! Jisses, det var inte igår. Hehe. Allt bra med dig? :)



/ Alexandra

2009-09-19 @ 23:17:14
URL: http://allexandra.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0